BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Friday, January 14, 2011

Hebat Juga Cina ini..walau pun mengaku tak bersalah....

Hebat juga YB Ng Wei Aik Adun Komtar,walau mengaku tidak bersalah..tapi setakat memohon maaf..apa salahnya kalau itu kehendak Mamak UMNO yg binggai...ha ha ...Binggai berterusanle hangpa kalu asyik dok sokong UMNOBN....
ini nasib..malu dan kemaluan tak bertempat bial bercampur baur dengan UMNO....bukan setakat Mamak..habis diusungnya anak-anak mamak...hi hi hi..
Peniaga NasiKandar jangan dilupa...berniaga tanpa Lesen..tindakan yang maksimum.....ha ha ha baru ada akai....

Ng mohon maaf pada peniaga nasi kandar

Susan Loone


ADUN Komtar, Ng Wei Aik akhirnya tunduk kepada desakan sebuah kumpulan yang menggelar diri mereka Suara Anak-Anak Mamak Pulau Pinang dan memohon maaf kepada seorang pengusaha restoran.

Permohonan maaf kepada Syed Kassali Mohammed Aliyar itu dibuatnya pada sidang media di bangunan Komtar, pagi ini.

NONEADUN DAP itu melahirkan kekesalan kerana bertindak kurang sopan ketika mengiringi sekumpulan pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang menjalankan operasi ke atas restoran-restoran yang gagal mematuhi peraturan yang ditetapkan.

Ng bagaiamanapun bertegas bahawa beliau tidak bersalah dan tidak pernah meluahkan kata-kata berbaur perkauman semasa kejadian itu.

Sebelum ini, Suara Anak-Anak Mamak Pulau Pinang memberi amaran bahawa protes lebih besar akan diadakan hari ini pada jam 2 petang di Komtar bagi mendesak Ng memohon maaf.

Ng pada kenyataan akhbarnya menjelaskan tindakan penguatkuasaan dilakukan ke atas restoran-restoran di Gat Lebuh Macallum, George Town itu kerana kejadian 2 Januari lalu yang melibatkan dua buah kenderaan itu hampir meragut nyawa pelanggan-pelannggan restoran nasi kandar berkenaan.

“Tindakan penguatkuasaan diambil MPPP untuk mengelakkan sebarang malapetaka yang lebih serius akan berlaku pada pelanggan-pelanggan restoran serta menjamin kepentingan dan keselamatan awam.

NONE“Tidak wujudnya unsur atau niat jahat untuk tindakan-tindakan tersebut diambil,” kata beliau sambil menambah, sebarang tindakan yang diambil oleh MPPP dengan niat murni atau tujuan yang baik perlu disokong oleh semua pihak.

Dalam operasi itu, kakitangan MPPP telah merampas meja, kerusi dan peralatan atau struktur yang menghalang di sepanjang jalan dan kaki lima.

Pertelingkahan berlaku dan Ng didakwa menggunakan perkataan "tutup kedai, balik India, terhadap pemilik restoran, Syed Kassali.

Minggu lalu, Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) menyerahkan memorandum kepada Ketua Menteri Lim Guan Eng, mendesak beliau mengambil tindakan terhadap setiausaha politiknya itu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails