BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, April 14, 2011

Kalau ramai lagi ..Hatta Wahari..?

KENA LAHIRKAN RAMAI LAGI WARTAWAN UMPAMA HATTA WAHARI...selepas itu kita tengok apa jadi Utusan Meloya..hi hi berani kerana ..kebenaraan dan Keadilan..Undur Kalah dan Takut...bukan halangan untuk berjuang...teruskan perjuangan anda wahai Hatta Wahari..Pencinta keadilan dan Kebenaraan bersama-sama anda

Hata didapati bersalah burukkan Utusan

Panel siasatan dalaman Utusan Melayu (M) Bhd mendapati wartawannya Hata Wahari bersalah atas tuduhan memburuk-burukkan nama syarikat itu melalui laporan yang disiarkan beberapa media.

Hata yang juga wartawan kanan di akhbar Utusan Malaysia berkata, panel berkenaan akan mengemukakan syor kepada pengurusan Utusan Melayu bagi mengambil tindakan ke atasnya.


NONE"Dalam masa dua minggu lagi akan dapat keputusan (daripada pengurusan Utusan Malaysia)," kata Hata ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Hata berkata, lapan tuduhan yang dikemukakan ke atasnya itu adalah berdasarkan lapan laporan berlainan yang disiarkan Malaysiakini, akhbar The Sun dan dua lagi portal berita.

Hata yang juga presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan sebelum ini sering mengutarakan pandangan yang lantan berhubung isu pemilikan akhbar Utusan Malaysia, kejatuhan edaran akhbar dan 'kelemahan' dalam kepengarangan akhbar berkenaan.

Tambahnya, keputusan hari ini dibacakan oleh pengerusi panel siasatan berkenaan, Mohd Basir Abdul Rahim, hari ini.

Ketika ditanya, Hata berkata beliau tidak dapat menjangkakan hukuman yang bakal dikenakan ke atasnya.

Wartawan berkenaan bagaimanapun telah digantung kerja sejak 11 Januari lalu oleh pengurusan Utusan.

Dalam satu siasat panel berkenaan pada awal bulan lalu ketua pengarang kumpulan Utusan Melayu, Datuk Aziz Ishak berkata wartawan kanannya itu mempunyai niat jahat terhadap akhbar tersebut

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails