BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Wednesday, April 27, 2011

Mencarut amalan MULIA bn dalam DUN...

speaker sebab itu dia tak dengar..sehala..hanya tau bercakap...kalau org lain cakap lebih lebih lagi kalau BN mencarut atau Maki...dah tentu dia tak dengar..sebab telinga disumbat dengan duit......MAMPUSSSSSSSSSSSSS...NEGARAKU..

ADUN BN MELAUNGKAN "PUNDEK" DALAM DEWAN YANG MULIA ??

ADUN BN Ini Mencarut Dalam Dewan Ketika Pebahasan Titah Diraja


ADUN BN Mencarut Ketika Perbahasan Titah Diraja


Semalam 26 April 2011, sesi perbahasan titah DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Besar N.Sembilan telah dicemarkan dengan tindakan seorang ADUN BN bergelar Datuk yang bangun menjerit dan mencarut dengan melaungkan perkataan "PUNDEK".

Ini berlaku ketika YB Teo Kok Seong (DAP-Bahau) sedang membahaskan titah Di Raja. Gagal berhujah Adun Bn-Sungai Lui Datuk Zainal Abidin Ahmad (gambar) bangun mencelah dan menjerit perkataan lucah yang membawa maksud 'alat sulit wanita dalam bahasa Tamil'.

Apabila diminta diambil tindakan oleh speaker yang juga seorang ADUN Bn dengan selamba mengatakan yang dia tidak dengar apa-apa perkataan lucah yang dijeritkan ADUN Sungai Lui sedangkan satu dewan mendengar jeritan carutan itu termasuk wartawan dan semua yang hadir dalam mengikuti persidangan pagi tadi.


Ini bukan kali pertama Zainal menimbulkan kekecohan dalam dewan kerana mencarut, tahun lepas dia juga melakukan benda yang sama dengan bangkit dan mencarut menggunakan perkataan tamil kepada salah seorang ADUN dalam berbangsa India.

Ini semua membuktikan

* ADUN Bn Negeri Sembilan derhaka terhadap DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Prtuan Besar N.Sembilan kerana mencarut dan mempermainkan perbahasan titah di Raja dalam dewan yang mulia.

* ADUN Bn gagal berhujah dengan baik sebaliknya membazirkan masa dan wang rakyat melalui persidangan dewan dengan mencarut, tidak serius dan speaker dewan juga tidak mampu mengendalikan sidang dengan berkesan.

* ADUN Bn bukan sekali mencarut dengan menyebut alat sulit wanita dalam bahasa India, jelas ADUN Bn tidak sensitif dan menghina wanita lebih lagi secara sengaja mencarut dengan menyebut alat sulit wanita dalam bahasa Tamil dalam dewan yang mulia dan dilindungi dari tindakan boleh dilihat dengan sengaja menghina orang India.


Tindakan ini dilihat disengajakan untuk menghina orang India, jika tidak sengaja termencarut tidak mungkin dengan senagaj guna perkataan Tamil yang jelas bukan bahasa ibundanya.

Selaku anak muda dan warga Negeri Sembilan saya merasa amat sedih dan kali ini merasakan benar - benar ADUN Bn sudah melampau dan mempermainkan rakyat.

Saya juga melalui Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) merafak sembah agar DYMM Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Tuanku Munawir dapat mengambil tindakan tegas terhadap penghinaan dewan khususnya ketika membahaskan titah di Raja.

Ini membuktikan juga kemunafikan Umno, media dan organisasi kononya pembela raja dan Melayu. Jika kejadian seperti ini berlaku di negeri bukan diterajui Bn sudah tentu heboh dan kecoh, tetapi oleh kerana ia negeri dibawah cengkaman Bn maka ia ditutup sahaja. Makin jelasnya sebenarnya mereka hanya bertegas berdasarkan kepentingan politik semata.

che'GuBard

Pengerusi
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Foul-mouthed rep causes uproar

A war of words erupted in the Negeri Sembilan state assembly when a BN rep used a foul word on a DAP assemblyman.

SEREMBAN: A Barisan Nasional state assemblyman caused an uproar in the House when he hurled obscenities at an opposition representative.

When debating the Negri Sembilan ruler’s royal address in the state legislative assembly, Zainal Abidin Ahmad (Sungai Lui) lashed out at DAP’s Teo Kok Seong (Bahau), calling him “pund**”.

The incident happened when Teo said that Pakatan Rakyat won several states in the last general election, except for Perak, which was “seized (merampas) by pirates”.

Teo was referring to BN reclaiming power in 2009 after three opposition assemblymen had quit their parties to become BN-friendly independents.

The opposition had accused the three of having been bribed to abandon their parties but BN and the assemblymen involved denied this.

Irked by the DAP representative’s remark, Zainal stood up and started swearing at Teo. This sparked off a war of words in the House which lasted seven minutes.

M Ravi (PKR-Port Dickson) objected and demanded that Zainal retract his statement, which the opposition representative said insulted the Indian community.

Following this, Cha Kee Chin (DAP-Bukit Kepayang) urged the Speaker, Razak Mansor, to give the BN politician the marching orders.

Cha argued that it was not the first time Zainal had uttered harsh words in the House.

However, the Speaker claimed that he did not hear Zainal saying the disputed word despite those present in the House, including the media, having heard it.

“Everybody heard him say it, how come you did not hear it?” retorted Ravi.

Meanwhile, Yunus Rahmat (BN- Klawang) blamed Teo for the fracas, but the latter said in the Dewan Bahasa dan Pustaka dictionary, the word “pirate” was associated with “merampas”. -FMT

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails