BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Tuesday, March 16, 2010

Kuasa DBKL..setakat runtuh gerai makan tepi jalan sajake???

inilah sebenarnya sikap-sikap UBN.....yang nak cari makan dengan meniaga tepi jalan dia akan runtuh dan halau tambah lagi denda,yang nak merosakkan akhlak,agama dan rakyat..dia akan kata ...kita tidak berkuasa..........sokong lagi UBN.....??

Kerja haram, kita kena bertegas - Mufti


SALAH sebuah kedai menjual gajet seks di Kuala Lumpur yang masih beroperasi tanpa apa-apa tindakan daripada pihak penguat kuasa.


KUALA LUMPUR - Dua orang mufti menyifatkan penjualan gajet seks secara terbuka sebagai haram dan berdosa serta menuntut pihak berkuasa bertindak lebih tegas membendung gejala itu.

Bagi Mufti Selangor, Datuk Mohd. Tamyes Abdul Wahid, peralatan seumpama itu dikira sebagai benda yang tidak berfaedah dan memudaratkan.


DBKL tiada kuasa bertindak


DEWAN Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menganggap premis menjual pelbagai gajet seks sama seperti kedai menjual pelbagai cenderamata yang boleh didapati di pasaran terbuka.


KUALA LUMPUR - Percaya atau tidak, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bukan sahaja tidak memiliki kuasa untuk menutup premis menjual gajet seks dan ubatan berkaitan malah ia turut dikecualikan daripada dikenakan lesen sejak penghujung tahun lalu.

Ini kerana di bawah Undang-Undang Kecil Tred, Perniagaan dan Perindustrian Wilayah Persekutuan 1986, kondom beraneka bentuk dan rasa, pelincir, alat merangsang seks, pakaian dalam dan sebagainya dianggap sama seperti cenderamata biasa misalnya cawan, tali leher, pen dan jam tangan.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails