BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Sunday, March 28, 2010

Perkasa itu UMNO..UMNO itu Perkasa....?

berita semalam..kehadiran lebih 4 ribu orang..haaa hhaa hhha ..rupanya semua kes angkut macam program program UMNO yang lain juga....

semalam 27hb kebetulan saya dan sahabat otw ke johor..kami bertolak sekitar jam 230 pagi dari tpg..singgah di hentian sebelah sg buloh jam 530 pagi untuk solat subuh.

wa ramai umat berbangsa melayu sedang bersiap dan ada yang dah siap solat subuh....emmm terkejut juga dng kerenah-kerenah mereka
saya tegur seorang ...awal solat....jawabdia apa...yaaale itu nanti tak sempat solat....emmm rasanya bang pun belum lagi...jawab dia apa takpe kita musaffir solat awal sikit..nanti kat kl susuah pulak nak solat..oooo gitu..diam saya dengar jawapan cepumas dia..(baru dengar bunyi bang dari masjid berdekatan)
dalam bilik air lelaki pun pakat ramai pompuan-pompuan masuk ..ada yg seterika baju dan macam-macam gelagat mereka...yang salin baju macam lelaki pun ramai..

saya perati gelagat depa...macam-macam perangai solat lelaki campur pompuan pun ramai juga...issi isiii melayu sungguh depa no...

assalamualikum....terkejut aku siapa dia..ooooi mat w`salam apa hal ramai ini..
pegi PWTC jawab seorang kenalan kampung aku...ketua umno kampung sewa bas ajak kami semua g melawat KL dan pwtc....
oooo gitu macam mana dengan perbelanjaan ...ahhh free saja ada dapat duit poket sikit jawab dia
ahh okllah itu jawab saya selamba..malas pulak nak layan banyak-banyak simat itu..

din...apahal pulak //gi pwtc ke tegur saya ..seorang lagi kenalan saya..jawab dia apa....ah..serupa le kita ke pwtc...hampeh betoi..rupanya dia ingat saya pun sama nak g pwtc..
hang mai naik bas ke...tak saya naik kereta dengan kawan....jawab saya....ah ok nak g solat nanti lambat.....ahhhh muka ini nak solat bila g kl itu pun sebab nampak ramai yg g solat..


ahh itu serba sikit perangai umno perkasa..sampai naik pekasam perangai depa ...naik lali ditipu MELAYU yang cerdik sikit...



gelagat pompuan melayu dalam bilik air lelaki..nak seterika dan salin baju...esss kurang ajar betoi..ada bilik air pumpuan ..sebab dah penuh dia ambil mudah masuk bilik air lelaki..
risau juga aku kalau tak banyak lagi gambar yg boleh diambil...nanti kena luku free saja ...


salah sebuah bas yg angkut pejuang-pejuang melayu..bernilai 30 ringgit..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails