BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, March 6, 2010

DS Nizar..tazkirah di Taman Berkat...


05mac..sebelum DSN ke majlis ceramah di batu 8,beliau sempat hadiri Majlis Tazkirah di Taman Berkat.
Taman berkat diduduki 98 % dari bekas-bekas perajurit dengan penduduk hampir 1000 orang dan merupakan kubu kuat UMNO tetapi pengundi bagi kawasan Parlimen Bukit Gantang hanya +-50 orang.
Sebelum ini bendera PAS cukup susah untuk masuk kekawasan itu,selalunya tidak sampai 1 jam bendera akan hilang,mula menunjukkan satu perubahaan yang baik.
Bendera Pas dipasang bermula dari jalan besar sampai ke tempat majlis di Lorong 17,dengan kehadiran penduduk tempatan lebih dari 40 orang,dan ditambah dengan penduduk sekitar simpang Halt,memeriahkan lagi majlis tazkirah walau pun pada awalnya permohonan penduduk untuk mengadakan disurau ditolak AJK surau Tmn Berkat.

Dalam ucapan DSN beliau mengingatkan:*
umnolah raja dalam menentang ,Hukum Allah dan hukum Manusia seperti hukum Mahkamah bila mana adanya keputusan-keputusan tidak sesuai untuk diri mereka dan parti mereka.
Umno tidak pernah mahu atau pun mencerminkan diri dia sebagai pejuang Islam.
Umno juga mengatakan ada Tuhan selain Allah bilamana dia menentang keputusan mahkamah.Nama Allah boleh digunakan oleh semua.
Kita mengucap assyhadu Allahlahilaha Illah apa maksudnya:tiada Tuhan selain dari ALLAH,Tetapi umno menafikan itu bila dia menentang keputusan mahkamah nama Allah boleh digunakan oleh semua.
Umno cuba hancurkan PAS dgn Isu ini,tetapi tidak berjaya bila ramai Ulama berjaya mendedahkan perkara sebenar dengan Bukti.

Umno ,hidup mati dalam perjuangan Kebangsaan ,tuan-puan sepatutunya tahu diakhirat kelak,tempat mana akan ditempatkan kalau bukan Neraka Jahanam kepada Pejuang-pejuang Bangsa,sedangkan lahir kita kedunia dalam sesuatu bangsa adalah ketentuan Allah,yang kita menafikan hak Allah dengan menentang bangsa-bangsa yang bukan sama dengan Kita.

Umno juga juara dalam isu Pengapusan tulisan jawi dan juga pengunaan bahasa Melayu dalam Pelajaran.
Hilang tulisan Jawi bagai hilang 1 Permata anugerah Allah kepada penduduk melayu di Bumi malaysia ini.

Jadi saya merayu kepada semua kalau masih ada lagi sahabat-sahabat atau kenalan tuan/puan yang masih lagi menyokong Umno ajak mereka ,terang kepada mereka dan seterusnya minta mereka untuk meninggalkan UMNO,satu parti yang memperjuangkan bangsa dimana kelaka akan dilaknat Allah swt.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails