BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Monday, March 8, 2010

Ini yang buat saya sayang PiieeM..kita

Perdana Menteri kita mengumumkan BERITA baik untuk kira-kira 200 padang golf di negara ini apabila menyampaikan hadiah-hadiah pada Kejohanan Golf Terbuka Malaysia Maybank.

OOOOOOI..MAMAT pENYOKONG umno,PEMBODEK umno..MAI NAK TANYA berapa banyak padang golf yang hangpa ada,atau adik beradik hangpa ada,ni cikgu-cikgu yg sokong UMNO,tolong habaq mai,kalau otak di kepala tapi akai kat jubor macam ini le jadinya,kesudahannya jadi macam saifool.mengaku dihentam juborr tapi yang mengandung TUNANG DIA..ahhha ahhha ahhh ahhkk.adakah PANCUTAN anwar terlalu kuat sampai tembus..masuk kat TUNANG DIA..ahhhhk ahhhk ahhhk gelak sakan tengok kebodohan ahli UMNO......sianno.Penduduk kampung siang malam dok menghadap pokok getah tentu BANGGA dengan usaha-usaha murni PeeeM



Duti Import Bugi Golf Dimansuhkan, Umum PM

KUALA LUMPUR, 7 Mac (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Ahad mengumumkan bahawa duti import ke atas bugi golf dimansuhkan serta merta bagi memacu pertumbuhan industri golf di negara ini.

Najib mengumumkan berita baik ini untuk kira-kira 200 padang golf di negara ini apabila menyampaikan hadiah-hadiah pada Kejohanan Golf Terbuka Malaysia Maybank.

Pemain remaja dari Korea Selatan berusia 18 tahun, Noh Seung-yul menjuarai kejohanan itu.

"Saya dimaklumkan bahawa salah satu cara yang kita boleh bantu dalam pembangunan kualiti padang golf di negara ini serta bagi memastikan kelab golf menyediakan kemudahan lebih baik ialah dengan memberikan pertimbangan dengan memansuhkan duti import bugi di negara ini.

"Jadi, pada majlis ini, sebagai Menteri Kewangan, saya ingin mengumumkan pemansuhan serta merta duti import ke atas semua bugi golf di negara ini," kata beliau.

Beliau berkata kerajaan akan terus menyokong pertubuhan industri golf di Malaysia kerana negara ini masih menjadi destinasi yang diminati untuk sukan ini.

Tahun lepas, negara menerima 350,000 pelawat yang datang ke Malaysia di mana golf merupakan sukan sepanjang tahun.

Perdana Menteri juga mengucapkan tahniah kepada Noh yang telah menjadi tumpuan dengan mengatasi pencabar yang lebih berumur.

Pemain Korea Selatan itu akan menyambut hari lahirnya ke-19 pada 20 Mei ini.

"Jadi, kita ada pemenang yang sangat muda dan adalah baik bahawa kita ada pemenang muda.

Pada usia begitu bukan menjadi penghalang untuk menjadi juara dan ia hendaklah menjadi sumber inspirasi kepada semua rakyat Malaysia yang berhasrat untuk menjadi juara," kata beliau.

Najib gembira bahawa kejohanan itu dapat menarik 1.2 bilion penonton di seluruh dunia.

Presiden Persatuan Golf Malaysia (MGA) Datuk Robin Loh mengalu-ngalukan dengan gembiranya pemansuhan duti import itu yang katanya ialah 50 peratus.

"Kita telah mohon pemansuhan ini sejak April tahun lepas. Padang golf 18-lubang pada lazimnya memerlukan 70 hingga 80 bugi dan pemansuhan ini adalah penjimatan besar," kata beliau.

Sebagai contoh, sebuah bugi yang diimport yang berharga RM20,000 akan berharga RM35,000 dengan duti import dan cukai lain, tambah beliau.

-- BERNAMa

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails