BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Saturday, May 28, 2011

BN bagi elaun Minyak utk Pengundi..

PRU 13 jangan lupa tuntut elaun minyak dari BN kerana kata wakil BN duit yg diberi adalah ELAUN PENGANKUTAN..sooo jangan lupa tuntut..TAPI UNDINYA MESTI PR....elaunnya mesti dituntut dari BN...wooookay..
Wakil BN: Jika tak bayar, mereka tak keluar undi

ADUN Tamin, Joseph Mauh Ikeh menafikan dakwaan berlakunya pembelian undi semasa pilihan raya negeri Sarawak April lalu.

Jelas beliau, bayaran yang diberi kepada pengundi itu adalah sebagai 'elaun pengangkutan' dan sekiranya tidak diberi penduduk tidak akan keluar mengundi.

joseph mauh ikeh tamin mp 270511Selain elaun pengangkutan, sesetengah pengundi juga dibayar bagi kerja-kerja seperti pemasangan poster kata Joseph yang juga adalah naib presiden Parti Rakyat Sarawak.

"Ini perkara biasa. Ini bukan membeli undi. Kita bayar pengundi supaya mereka boleh membeli petrol kerana mereka keluar mengundi atas perbelanjaan sendiri, jika tidak mereka tidak akan keluar mengundi,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

"Jika tidak bayar wang, tidak ada orang yang akan keluar mengundi, jadi siapa yang akan dipilih sebagai YB (ADUN)?" soal wakil BN itu.

Kenyataannya itu merujuk kepada kenyataan Rangkaian Pemantau Pilihan Raya Malaysia (MEO-Net) semalam yang mendakwa pembelian undi berleluasa sepanjang tempoh berkempen.

Penyelaras MEO-Net Ong Boon Keong pada sidang akhbarnya berkata wang tunai RM50 dibayar pada 14 April, dua hari sebelum hari mengundi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails