BIJAN

TABUNG PRIHATIN

"TABUNG PRIHATIN" PAS KAWASAN BUKIT GANTANG;;DERMA BAGI MEMBANTU ANAK YATIM/FAKIR MISKIN/OKU DAN YANG MEMERLUKAN...PADA YANG BERHAJAT SALURKAN SUMBANGAN ANDA MELALUI AKAUN "MAYBANK:NO AKAUN:"558051304442"..MAKLUMKAN SUMBANGAN ANDA KETALIAN:012-4282010/019-5205025/019-5789690.TQ

Thursday, May 19, 2011

Yang dituduh Rogol bebas berkeliaran..yang disiasat org Lain..

betul betul punya UTUSANSEKS...
'Rogol' amah: Polis siasat Tenaganita
Empat bulan selepas pembantu rumah Indonesia menafikan beliau dirogol oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim, polis kini menyiasat NGO Tenaganita kerana menyiarkan semula kenyataan berkaitan dakwaan itu.

NONEMinggu lalu, ibu pejabat polis daerah Ampang menghantar faksimili kepada Irene Fernandez, -- pengarah eksekutif NGO hak pekerja asing itu -- supaya kenyataannya dirakamkan.

Irene kemudian bersetuju menemui polis di pejabat Tenaganita pada 3 petang ini. Bagaimanapun pegawai terbabit tidak muncul.

Menurut surat yang ditandatangani pegawai peyiasat jenayah kanan ASP Norfidawati Othman, polis diarahan oleh Pejabat Peguam Negara untuk merakamkan kenyataan Irene ekoran penyiaran semula kenyataan NGO Indonesia Migrant Care.

NONESurat itu, yang ditunjukkan Irend dalam sidang media di pejabatnya hari ini, mendakwa Tenaganita menyiarkan semula kenyataan itu pada 26 Disember atahun lalu selepasWikileaksmendedahkan dokumen siasatannya.

Ia juga menyifatkan dakwaan terhadap Rais sebagai tohmahan.

Irene mengaku Tenaganita terliabt mengeluarkan semula kenyataan itu dalam laman rasminya tetapi menafikan ia dimuat pada tarikh yang dinyatakan.

Kenyataan Migrant Care bertarikh 1 Ogos 2007 menggesa siasatan dijalankan terhadap dakwaan rogol itu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails